VOLT 4. nap = Nagyon zene

BeFunky_SDC15035.jpg.jpgA VOLT 4. és egyben utolsó napján kivételesen nem a Nap, hanem az eső ébresztett. Igazából attól, hogy esett az eső még melegebb volt szombaton és az amúgy is égett bőröm már annyira nem örült a napsütésnek. Ennek ellenére a délután a napon fekvéssel telt, aztán nehezen, de rávettük magunkat, hogy a 16.30-kor kezdődő Anna & The Barbies-ra felmásszunk (értsd majdnem szó szerint) a Nagyszínpadhoz. Én tudtam, hogy Pásztor Anna egy extrém csaj, de mikor megláttam a színpadon, hát leesett az állam. Igazi frontasszony, Gwen Stefani magaslatokban. Vitte a show-t rendesen!!! És közülünk mindenképp szerzett egy új rajongót a barátnőm személyében, aki most hallotta a bandát először, de nagyon megszerette őket. Főleg Márti dalát, aminek nagyon fontos üzenete van mindenki számára...

Kezdjetek el élni, hogy legyen mit mesélni
Majd az unokáknak, mikor körbeállnak
Mikor körbeállnak, az ágyadon ugrálnak
Hogy legyen mit mesélni, kezdjetek el élni!

Kezdjetek szeretni, hogy legyen min nevetni,
Hogy milyen bolond voltam, hogy neked udvaroltam
Neked udvaroltam, az öledbe borultam
Többé onnan el sem tudtam menni, kezdjetek szeretni!

Kezdjetek szeretni, hogy legyen min nevetni,
Hogy milyen bolond voltam, hogy neked udvaroltam
Neked udvaroltam, az öledbe borultam
Többé onnan el sem tudtam menni, kezdjetek szeretni!

Kezdjetek nevetni, csak semmi melodráma
Senki bele nem halt még komédiába
Ripacsok, színészek, az élet a tiétek
Minek ölre menni, kezdjetek szeretni!

próza:
jó néha sötétben a holdat nézni,
hosszan egy távoli csillagot igézni.
jó néha fázni, semmin elmélázni,
tavaszi esőben olykor bőrig ázni,
tele szájjal enni, hangosan szeretni.
jó néha magamat csak úgy elnevetni,
sírni ha fáj, remegni ha félek,
olyan jó néha érezni, hogy élek.

Kezdjetek el élni, hogy ne kelljen félni
Az utolsó órában, mikor már mindent megbántam
Ezerszer megbántam, oly sokáig vártam
Hogy elmúlt az élet…
…kezdjetek el élni!

BeFunky_Viewfinder_9.jpg.jpgA Telekomtól a GDF Suez felé vettem az irányt, ahol a magát szigorúan underground bandának tituláló Fish! mozgatta meg a tömeget, akik már-már a nagyszínpadra követelték a zenekart. Az énekes elmondta, erre már ők is gondoltak, de idén a Hajós Andrásék játszottak helyettük ott. A közönség azonban kijavította, hogy ők is csak a GDF-en kaptak helyet. Akkor meg az Óriás -vágta rá. Na igen, az Óriás meg a GDF-nek örült volna inkább. "A világ zenekara" egyébként kifejezetten nagy bulit csapott, ami alatt nem felejtették el ByeAlex-et sem kritizálni. Manapság ByeAlex-et ciki hallgatni, a 2000-es évek közepén pedig az Anti Fitness Club-ot volt az. Ők a Fish! után léptek színpadra és valahogy az volt az érzésem, hogy hiába játszanak amúgy jó rock zenét, és Molnár Tamás egy remek dalszövegíró, az életben nem mossák le magukról az emo jelzőt. Pedig a srácok már rég nem azok, és érdekes volt látni, hogy nem is a fiatal lányok voltak rájuk kíváncsiak elsősorban, hanem a 25-30 év felettiek voltak többségben a fellépésükön. Az átlagéletkort amúgy növelte az a 70 év körüli bácsi, aki nagyon jól érezte magát a VOLT-on és több helyszínen is felbukkant. Ez is bizonyítja, hogy a VOLT nemcsak a 18-22 év közötti korosztály fesztiválja, hanem mindenkié, hisz kisgyerekes családok is kilátogattak a négy nap során.

Este 8-kor én már a végső energiatartalékaimat éltem fel, így a Parov Stelarra nagyon már nem ment a bulizás, pedig az osztrák electro swing zenét játszó banda tényleg sok embert mozgatott meg. Utánuk aztán végre Ákos lépett a színpadra fél 10-kor. Iszonyatosan sok ember, mondanom sem kell, hisz mégis Magyarország elsőszámú énekeséről van szó, aki egy két órás "techno-terrorral" örvendeztette meg a rajongókat. A vége felé még Mátyás király után szabadon vegyült is a tömeggel. Eközben napjaink egyik legnagyobb brit sztárbandája, az Example valószínűleg már azt kérdezgethette a színfalak mögött, hogy ki ez a fickó, hogy ennyien éneklik a dalait és 23.30-kor még csak a ráadásnál sem tart??? Aztán valami véget ért éjfélkor, mikor elmondatott minden, ami elmondható és valami ilyet éreztek azok - köztük én is - akiket Ákos munkássága már réges-rég magával ragadott:

Az ember biztos nem dadog
Ha egy régi dallamot
Újraénekel
Belőle magát idézi fel

Ákos után már annyira fáradt voltam, hogy ha nincs még éjjel 1-kor a Punnany Massif koncertje, akkor tuti beájulok a sátramba. Addig viszont lézengtem az Example és DubFX között. Utóbbi kellemes reggae-dubstepet játszott, de erőm már nem maradt arra, hogy bulizzak rá. Nem sokkal később már a Punnanyé volt a Petőfi Színpad, de simán elvittek volna egy Nagyszínpadot is, amennyien kíváncsiak voltak rájuk. Nyugodtan kijelenthető, hogy Magyarországon ma ők a TOP3 előadó között vannak. Nagyon zene, ennél nem kell több!

Nem csak Te vagy a világon, aki Szabadon élhet, akkor is ha Nincsen Zsé-je, mégis Hétvégére, Mosolyt csal az arcára a Punnany Massif, hát Élvezd!

Punnany Massif: Élvezd

Bánatos balladáktól tajtékzik a tenger,
Szomorú éjszakák után örömteli a reggel.
Szemhéj csukódik, pupilla tág,
Fel a fejjel Magyarország: Guten Tag!
Élvezd, amíg van még mit, mintha ez a perc lenne az utolsó,
Nem attól haladsz előre, ha össze-vissza futkosol.
Palota vagy piszkos ól,
Az biztos: minden úr szereti a nőket,
Hát szeress te is Biztos Úr!
Tiszta sor: Az élet téged igazol,
Senki nem bánt, ha járod utad öröm-ittasul.
Élvezd, hogyha rád tör a lámpaláz,
Semmi sem bonyolult annyira, hogy ráparázz.
Nyáron-télen a népem szolgálom és védem,
Neked én vagyok, nekem te vagy a testvérem.
Élvezd, még ha fáj is minden egyes frázis,
A külvilág csak színfalak, szívedben a bázis.

Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom,
Úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom.

Élvezd...
Ha nekem jó, jó neked...
Ha üres a fejed lesz mivel megtöltened.
Élvezd...
Ha nap süti szemedet,
Mindegy a szereped,
A lényeg a szeretet.
Élvezd...
Hogy minden rosszban van valami,
Ha egymagad maradsz is lehetsz még valaki.
Élvezd...
Ha újnak látszik, ami maradi,
De ne gondolkodd túl a dolgokat, mert maradsz wanna be.

Élvezd...
Hisz ugyanúgy mindenki téveszt,
Tapasztalatod majd később pont ezért lesz,
Ne vedd magad komolyan, okosítás hiába van,
Az én világomban vakot vezet a világtalan.
Élvezd...
Hogyha rontottál tanulhatsz belőle,
Ilyenkor nincs más hátra, mint előre.
A rosszat jó követ, nem lesz folyton nehézség,
Nem baj, ha nem sportolsz, lehet fél egészség,
Élvezd az életnek minden egyes percét,
Megérdemled az időt, hogy tartalmasan teljék.
Élvezd a napsütést, hogy éppen nem esik,
Élvezd a munkát, tudod, hogy az nemesít,
Élvezd, hogy valamihez tisztán jutsz hozzá,
Így nem kell aggódnod, hogy jön a jakobinus-puttonyszáj.
Ha beborul az ég, és jön a jégeső,
Mosolyogva dobjál be te is velünk egy jäger-sört.

Élvezd, hogy látsz, szagolsz, érzel, kelsz, fekszel,
Hogy a szeretted rád mosolyog ezerszer,
Élvezd az illatot, ez a szabadság,
Tárd ki a szárnyad, repülj el rab madár.

 

Punnany Massif után még 20 percet kapott tőlünk a Skream is, aztán 3-kor visszavonultunk ideiglenes otthonainkhoz, amelyekre másnap reggel a lebontás várt. Vasárnap már nem a Nap és nem is az eső ébresztett, hanem a telefonom jelzett 8-kor, hogy fel kell kelni. Fájó szívvel összepakoltunk, bár igazság szerint több nap bulizást már nem nagyon bírtam volna, főleg fizikailag... Amikor mentünk kifelé arról beszéltünk, hogy jövőre megint visszajövünk... Meglátjuk mit hoz a sors. Minden esetre VOLT 2013, imádtalak!!!

Ui: Kaja is volt, pia is volt...

A bejegyzés trackback címe:

https://ginandjuice.blog.hu/api/trackback/id/tr385398049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása