Jelenleg úgy tűnik, nem. Évről évre csak reménykedünk, de a csoda 1986 óta várat magára. Igen, csoda. Mert manapság már az lenne. Az is, ha legalább a pótselejtezőkön részt vehetnénk, ugyanis 1997 óta, erre sem volt példa. Igaz, akkor abban nem volt nagy köszönet.

Emlékeztetőül, a finnek elleni meccsen, a hosszabítás perceiben elért 1-1-es döntetlen eredményezte számunkra a csoport második helyét. Persze, hogy optimista volt az egész ország, mit nekünk a jugók, ott leszünk a '98-as vb-n. Itthon 7-1-es, idegenben 5-0-ás vereség, legyen elég ennyi. Ezután jött a generációváltás. Azok a fiatal tehetségek kerültek be a válogatottba, akik kijutottak az 1996-os U21-es Eb-re, és részt vettek az  atlantai olimpián is. Voltak persze emlékezetes győzelmek, vagy döntetlenek, de ők sem váltották meg a világot. Azaz sosem sikerült túljutniuk a selejtezők  csoportkörén. Aztán már utánpótlás szinten is elmaradtak az eredmények. U21-es Eb-n 1996 óta nem voltunk, U19-esre 1997 után 2008-ban jutottunk ki megint (2014-ben Magyarországon rendezik, így biztos a résztvételünk). Az U17-es Európa bajnokságoknak azonban 1999-2003 között állandó résztvevői voltunk, viszont ezután csak 2006-ban kerültünk a legjobb nyolc csapat közé.

Persze lehet azt mondani, hogy egy nyolcas döntőbe nagyon nehéz a kvalifikáció, és ez valóban igaz is, de nem lehetetlen. Vagyis nekünk a 24-es mezőnybe is az, de talán majd, amikor az Európa-bajnokságra már 32 csapat juthat ki, akkor sikerülhet. A vb-re meg? Pályázzunk, de ne makettekkel! Akkor biztos a résztvételünk, és nem kell a selejtezőkön izgulnunk. Amúgy lehet ez is a terv a szövetségben, például a 2026-os foci vb megrendezése. Miért pont ez? Mert a 2026-os magyarországi foci vb hivatalos dala legalább már kész van, ha csapatunk egyelőre még nincs is...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ginandjuice.blog.hu/api/trackback/id/tr595503473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lavór 2013.09.10. 11:58:52

Vajon mi értelme ezt a sportágat fenntartani, illetve állami pénzeket beleölni? Mikor unják már meg az emberek, hogy 0 eredményt hozó sportágba 0 Ft állami támogatást kell adni. Ha majd lesz eredmény, akkor esetleg, talán el lehet gondolkodni, hogy mennyit érdemes az adófizetők pénzéből erre a sportágra költeni. Más, eredményeket is hozó sportágak meg mindennapi gondokkal küszködnek.

Skunkworks 2013.09.10. 12:01:51

Ha jól emlékszem a '94-es VB-re kijutottak a görögök, aztán oda-vissza elverték őket. Lehet, nekik az pszichésen oké volt de szerintem nekünk nem lenne az ha most valami csoda folytán kijutnánk és velünk is ezt eljátszanák. Ez a csapat nem tud egyenletes jó teljesítményt nyújtani, az meg nem hiányzik nekik, hogy a sikertelenség után rajtuk köszörülje a nyelvét az ország.
Nem a vereséggel van a baj, hanem ha nincs küzdelem, nincs becsülete annak, hogy felveszik a címeres mezt, akkor tök fölösleges kimenni bohóckodni a vb-n. Láttunk 5:3-as holland meccset is, ahol fociztak, odatették a testüket. Kikaptunk? Ki. Viszont nem mindegy hogy. Nekem például az a meccs nagyon tetszett egy rossz szavam nem volt.

TheSaurus 2013.09.10. 12:33:51

Most jön a Nemzeti Matematika Óra:

A válogatottnak még van esélye továbbjutni a vébére, ha

- az albánok négynél többet rúgnak a braziloknak Rióban

- a szlovákok két meccsen legalább hatot rúgnak a spanyoloknak és egyet se kapnak

- és ha a magyarok legalább döntetlent játszanak Londonban.

Mindig szerettem a matekot.

Unortodox Mekkmester 2013.09.10. 12:41:58

"Emlékeztetőül, a finnek elleni meccsen, a hosszabítás perceiben elért 1-1-es döntetlen eredményezte számunkra a csoport második helyét. Persze, hogy optimista volt az egész ország, mit nekünk a jugók, ott leszünk a '98-as vb-n."

Ezzel nem értek egyet.
Azt az 1-1-et nem mi értük el, hanem a finnek. Nekünk közünk nem volt hozzá.
www.youtube.com/watch?v=UZTuQpX3o-w

"Az egész ország" -- eddig stimmel, de nem optimista volt, hanem röhögött.
A jugók elleni meccs előtt elolvashattuk, hogy hányféle nyugati sztárklubban játszanak az ellenfelek. Mindenki tudta, hogy ők a toronymagas esélyesek.
A valóság ezt is alulmúlta, Drlovic gólja az 1. percben, aztán amikor Mracskó és Bánfi egymást fogta, elképesztő hibák sorozata, plusz egy kis focisuli a megroggyant magyaroknak, a jugóknak ollézó szurkolók...

Csetepaté márki 2013.09.10. 12:49:28

15 eves voltam, mikor 86-ban utoljara vb-n voltunk. Sok köszönet nem volt az elsö meccsben, de az egesz szereples akkora elmeny volt, amit sose fogok elfelejteni. Ez a „filing“ nem csak a meccsek idötartamara terjed ki, mint azoknal, akik idöszakos szurkolok.

Mit nem adnek, ha megint ott lehetnenk!
Most ez sokaknak biztos nem tetszik, de 10 ev összes vizilabda, vivas, tornasz meg egyeb ermeit odaadnam erte.
Itt-ott mindig csurran-cseppen valami, tömegbazis meg erös mezöny nelküli sportagakban, a vilag felen meg szövetsege sincs a többsegenek, nekem meg mint focirajongonak semmi.

Pamuk 2013.09.10. 13:10:26

Nem tudom miért kell csodát várni, és butítani mindenkit a foci kapcsán!

Egyszerűen arról van szó, hogy a magyar focista alkatilag képtelen jól focizni. Bamba tekintete és lassú észjárása megakadályozza abban, hogy egy ilyen gyors, és azonnali reakciókat igénylő sportágat játsszon.

Nem kellene ezt erőltetni. Nem megy és kész!

EnTeO 2013.09.10. 13:13:21

Nem felejt el a blogíró egy pár évvel ezelőtti U21-es világbajnoki bronzérmet? Mégpedig Egervárival.

Nem Egervári a rossz. Hanem ott a baj, hogy hiába volt jó az a pár évvel ezelőtti U21-es generáció, az csak egy generáció. A többi nemzet meg 7-8 különböző generációból, a 17-től 32 évesig szedi össze a legjobbjait: nagyobb a merítés, mint nálunk, ahol csak a most kb. 23 évesek jók, a többiek nemzetközileg Lichtenstein után vannak. Ez 1, j esetben 3 nemzetközileg közepes vagy jó szintű ember, de ez minden, csak nem egy csapat.

Teljesen mindegy a magyar focinak szerintem. Amibe csak döntik a pénzt, ott úgyis azt tanulják meg a fiúk, hogy ha több a biztos pénz, akkor az eddiginél is kevesebbet kell futni érte. Kár mofondírozni azon, lezsünk-e világbajnoki résztvevők. Nem leszünk ebben a században.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2013.09.10. 13:13:33

Én azért drukkolni fogok ma este. Természetesen a magyar csapatnak.

Amatőr 2013.09.10. 13:26:05

@Unortodox Mekkmester: Betűről betűre egyetértek!

Addig pedig kishazánkban csak labdarúgás lesz és nem foci, ameddig tisztára nem takarítják az mlsz-t az összegyűlt mocsoktól! Mezeigyuribácsistól és sunyibácsistól kezdve a portásig mindenkit le kell cserélni ebben a velejéig romlott szervezetben. Ha nem megy szép szóval, akkor a támogatást meg kell vonni a felnőtt labdarúgástól. Ja, és talán a környéken sertepertélő bűnszövetkezeteket és pénzmosodákat is be kellene záratni és a vállalkozókat lesittelni!

De ez csak álom (merészebb, mint a világbéke), majd talán a húszas években.....

Amatőr 2013.09.10. 13:28:27

@Csetepaté márki: "15 eves voltam, mikor 86-ban utoljara vb-n voltunk."

És azóta is a mi gyuribácsink a konstans. Amíg a Jóisten magához nem szólítja.

bioLarzen 2013.09.10. 13:28:59

Az az alapvető gond, hogy valamilyen megmagyarázhatatlan jelenség folytán az átlag magyar szurkerben még mindig az a kép él, hogy a magyar válogatott van olyan jó, hogy egyáltalán szóba jöhessen a kijutó csapatok között. Ez az átkosban, amikor megtehették, hogy propaganda- és népszórakoztató célzattal kiemelten kezelték, támogatták a sportot, atzon belül is pölö a focit, még érthető volt, szinte minden "baráti" országban ez folyt. Azóta azonban ez már nem annyira járható út (bár, a mostani kormámnyzat mintha megpróbálná feléleszteni ezt a rendszert, látványosan és indokolatlanul nagy közpénzeket tolva például a stadionépítésbe, amikor olyan, valóban kulcsfontosságú területeken nincs elég pénz, mint az okltatás vagy az egészségügy) - így sajna meg kellett volna barátkozni a keserű gondolattal, hogy egy 10 milliós, gyenge és tőkehiányos bajnoksággal rendelkező ország válogatottjának biza a világon mindenhol a töltelék szerepe jut, akiknek átlalában a legnagyobb sikere az, hogy még a selejtezők vége felé közeledve is van matematikai esélyük a kijutásra. Nem véletlen, hogy míg nálunk (és a többi, hasonló cipőben járó országban) nemzeti sport a számolgatás ("ha mi megverjük őket idegenben, majd hozzuk a két kötelezőt, amazok viszont nem nyernek a következő két meccsükön, akkor egy háromgólos győzelemmel akár..."), a jobb focival rendelkező országkban ez szinte ismeretlen dolog, legalábbis ilyen össznépi szinten.

Szóval, szerintem a legnagyobb gond az, hogy a magyar szurkolók nem kis része eleve unfair elvárásokat támaszt a válogatottal szemben. Naná, hogy csalódás a vége... És, ha a magyar szurkoló csalódik, az nem úgy néz ki, hogy "francba, pedig de jó lett volna, talán majd legközelebb :(" és két napig rossz kedve van - hanem akkor Mohács van, Trianon van, apokalipszis van: ki kell rúgni mindenkit, az edzői kart lecsukatni, a bajnokságot szétzavarni, guzmicsot kivégezni, a válogatottat nem benevezni a tornákra 10 évig, külföldi edzőket hozni, a teljes magyar költségvetést az utánpótlásba tolni, stb... Ja, meg jó, hogy nem jutunk ki, úgyis csak pofozógép lennénk.

Persze, tökéletesen érthető, ha egy igazi szurkoló nem tárgyilagosan látja a helyzetet, és túlzott érzelmi szinten reagál a kudarcokra és sikerekre.

De a szurkoló ugyanakkor felnőtt is...

bio

bioLarzen 2013.09.10. 13:34:05

@Unortodox Mekkmester: Én teljesen másképp emlékszem:

- egyrészt, az - már elnézést - de nevetséges, hogy az 1:1-et csak a finnek érték el. Nyilván ahhoz sem volt semmi köze a mieinknek, hogy a finnek csak 1 gólt lőttek nekünk...

- ami ajugók elleni meccsek előtti hangulatot illeti: kristálytisztán emlékszem, hogy a hangulat NAGYON bizakodó volt. Az igaz, hogy általában mindenki megemlítette, hogy nem mi vagyunk az esélyesek, és hogy nekik sokkal jobb játékosaik vannak - de, ahogy a fontos vereségek után mindig katasztrófahangulat van, a ritka nagy sikerek után - mint amilyen a pótselejtező elérése volt - viszont rögtön világverő lett a válogatott, akik mindenkit meg tudnak verni, ha kihozzák magukból azt, amit tudnak. Nos, akkor is ez volt a közhangulat: a jugók az esélyesek, de bízzák csak el magukat, itthon megverjük őket, aztán kint kibekkelünk egy ikszet...

Olyanra én egyáltalán nem emlékszem, hogy előre röhögtek volna a magyar szurkerek az esélyeinken. Biztos volt ilyen is, de hogy nem széles körben, az tuti.

bio

bioLarzen 2013.09.10. 13:35:47

@Pamuk: Persze, mert a magyar focista anatómiailag más, mint a többi...

Persze. Másik faj vagyunk.

bio

benoke77 2013.09.10. 14:39:10

@bioLarzen: Csak más töltelék országokban a szurkolót és a közvéleményt nem etetik azzal, hogy kijutunk, jók vagyunk, fejlődünk stb. Ettől még persze gondolkozni illene ezért igazad van az átlag magyar szurkoló hülye. DE! Az edzésmódszerek, a táplálkozás, a taktika elsajátítása, a harcos természet nem pénzkérdés. Na jó a táplálkozás igen, de ha ifi focistáink nem a plázában mekiznének, hanem csak anyu kicsit átállítaná a konyhát már látszana az eredménye. Ezek olyan faktorok amik megtanítására, betartatására, elmagyarázására alkalmatlan a magyar edzői állomány, pedig látványos javulást eredményezne.

Void Bunkoid 2013.09.10. 14:45:07

Nem vagyok sem szakmabeli, sem edző, sem ilyesmi, de én kb azt látom, hogy a magyar válogatott azért nem jut ki semmiféle nemzetközi világversenyre, mert a magyar labradúgók NEM TUDNAK LABDÁT KEZELNI.

Ez nemcsak a mostani magyar-román, minden rohadt meccsen látható.

Egy egyszerű nyamvadt emelt passz, átadás után méterekre pattan el a labda a fogadó játékostól, és utána a labdavezetés is gyakorlatilag hosszú szöktetések sorozata.

Ha megfigyelnétek, ez a hatvanas-hetvenes években még hatékony technika k*rvára nem ér semmit a mai modern labdarúgásban, ahol a játékosok sebészi pontossággal adják át egymásnak a labdát, valamint úgy vezetik a labdát, hogy "ragad" a lábukhoz a labda.

Akármilyen ilyen modernebb focit játszó válogatott ellen állunk ki, csak annyi a dolguk a felkészülésnél, hogy rágyúrjanak a szoros emberfogásra, és meg is van az eredménye, lásd összes válogatott meccs - akkor veszik el tőlünk a labdát, amikor akarjuk, és egyszerűen az általuk végzett atompontosa passzoknak és ragadós vezetésnek köszönhetően szinte minden blokkolás után el is viszik a tizenhatosig. Innen már csak várni kell, hogy mikor alszik meg valamelyik védőnk szájában a tej, máris lehet indítani és gól.

Könyörgöm, ne futkorászni meg 30 méterrős bekemes-dzsuzdsákos szabadrúgást lőni tanítságok a focistáinkat, hanem labdát kezelni. Majd akkor lesz világszínvonalú a magyar foci megint.

Ehhez viszont nem kell stadion, ezt lent a téren is lehet gyakorolni.

Void Bunkoid 2013.09.10. 14:46:10

@Void Bunkoid: bocsi, *akarjuk helyett akarják

Void Bunkoid 2013.09.10. 14:55:07

@bioLarzen: lásd fent. Nem külön faj vagyunk, csak alapvetően még mindig azt a focit akarjuk játszatni a játékosainkkal, amit még az Aranycsapat játszott.

Viszont 2013 van, és nem 1952. Mint sok minden más, a foci is nagyon megváltozott azóta. Pont valaki írta egyszer valami cikkben, hogy röhejes vagy nem, de az 1952-es Aranycsapatot egy hét felkészüléssel egy - persze ahol nem ezt a focit tanítják még mindig - kisvárosi középiskola focicsapata kétszámjegyű gólkülönbséggel verné sz*rrá.

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2013.09.10. 15:57:43

@EnTeO: Igaz, hogy a felsorolásba az U20-as bronzérem nem került be, de nem felejtettem el :). Már csak azért sem, mert ez a világverseny számomra a legnagyobb élmény a válogatottal kapcsolatban. Csak az a baj, hogy ezek a fiúk most sehol sincsenek (lásd és olvasd ginandjuice.blog.hu/2013/09/03/magyar_valogatott_mi_lett_az_u20-as_vb_hosokkel_1_resz), ami előtt egyszerűen értetlenül állok. Volt egy generáció (Bozsik-programosok), akik nem hogy kint voltak egy utánpótlás világeseményen, de két érmet is szereztek. Sőt, az U20-asok között Európa legjobb csapata volt. Aztán léptek egy lépcsőfokot (U21), majd ott kiderült, hogy a többiek szépen elmentek mellettük. Nem egészen egy év alatt! Persze, ha valaki utánpótlás szinten jó volt, még nem jelenti azt, hogy felnőttben is klasszis játékos lesz belőle. De azért ez az egész elgondolkodtató, hisz lépten-nyomon azt lehet hallani, hogy majd az akadémisták milyen jók lesznek. Hát eddig nem úgy látszik, de kívánom, hogy így legyen!

bioLarzen 2013.09.10. 20:31:56

@benoke77: Persze, tény, hogy a sportág képviselői és a szakmédia kart karba öltve tesz alá az indokolatlan optimizmus fenntartásában.

bio

bioLarzen 2013.09.10. 20:32:42

@Void Bunkoid: "Nem külön faj vagyunk, csak alapvetően még mindig azt a focit akarjuk játszatni a játékosainkkal, amit még az Aranycsapat játszott."

Akkor kb. 0 ponttal fejeznénk be minden sorozatot.

bio

bioLarzen 2013.09.10. 20:36:32

@Viola1984: Sokan sokhelyütt kielemezték már, mi az oka annak, hogy míg az alsóbb korosztályokban még gyakran az élvonalba tartozunk, ahogy nő az életkor, esünk egyre lejjebb. A fő pont az, hogy a "normál" focikultúrájú országokban az alacsonyabb korosztályoknál még egyáltalán nincs eredménykényszer, tulajdonképpen másodlagos, hogy végeznek a korosztályos válogatottak, a lényeg, hogy kiderüljön, kire érdemes figyelni.

bio
süti beállítások módosítása