VOLT 1. nap = Mit kíván a magyar nemzet?

BeFunky_SDC14954.jpg.jpgAz első sátorban töltött éjszakán majd' megfagytam, így nem gondoltam, hogy arra kelek, 40 fok van bent. És még csak 8 óra volt... Miután 10 óra felé azért a négytagú társaságból mindannyian magunkhoz tértünk úgy döntöttünk, hogy megnézzük Sopront is. Sokat azért nem láttunk belőle, a hőségben alig vártuk, hogy találjunk egy vendéglátó egységet és együnk-igyunk valamit. Még mielőtt visszamentünk volna a kempingbe a soproni vasútállomáson igénybe vettük az ingyen wifit, hogy lecsekkoljuk a Facebook-ot. (A soproni vasútállomás egyébként minden igényt kielégítő: ingyen WC, ingyen Wifi, ingyen telefontöltés és a kávéautomata is isteni kávét ad mindössze 100 Ft-ért).

Másfél hónappal a VOLT előtt hoztam egy döntést. Május végén ugyanis kiderült, hogy az államvizsgámra július 4-én kerül majd sor és ezen változtatni nem lehet. Így választhattam: megyek július 4-én, vagy a következő záróvizsga időszakban. Miután az előző államvizsga előtti éjszaka sem aludtam, úgy voltam vele, most legalább jó okom lesz rá. Persze időben elkezdtem tanulni a tételeket, de mikor hétfőn letettem azokat, úgy éreztem, hogy semmit sem tudok. Visszaút azonban már nem volt, vagyis arra egy percig sem gondoltam, hogy a VOLT-ot emiatt kihagynám. Szóval szerdán már úgy vetettem magam bele a bulizásba, hogy tudtam, alvás nélkül érkezek majd meg Budapestre másnap délelőtt...

A kempingbe visszaérkezve a koncertek előtt még pihentünk - én tételeket olvastam, a többiek napoztak. Fél öt felé aztán már mindenki érzett annyi erőt magában, hogy elinduljunk a színpadokhoz. A Telekom Nagyszínpadon a Hősök lépett fel. Amikor az első főiskolás éveim alatt megismertem őket a lakótársam által, nem gondoltam volna, hogy ezt az (akkor) underground hip-hop bandát egyszer majd egy fesztivál nagyszínpadán látom viszont. A két év külföldi tartozkodás alatt azonban úgy átalakult a magyar zenei élet, hogy néha csak kapkodtam a fejem, hogy egy-egy underground bandának mekkora rajongótábora van már itthon. Mondjuk a Hősök esetében ezen annyira nem lepődtem meg, épp ezért állj meg egy percre és hallgasd meg őket!

Nosztalgiából a Hősök után még belenéztem Ganxsta Zolee és a Kartel koncertjébe a Petőfi Rádió Színpadon, aztán rohanás volt a Heti Válasz színpadhoz, ahol Szabó Balázs Bandája lépett fel. Nem mennék el azonban szó nélkül a Brains mellett, akik mindeközben a Nagyszínpadon játszottak. A Drum & Bass zenét képviselő banda már elég régóta létezik, de igazán az elmúlt  két évben lett ismert a nevük a hazai zenei életben - azaz elég hamar nagyszínpadosok lettek. De ahogy a következő videóból is látszik, nem érdemtelenül, hisz nagyon sokan voltak rájuk kíváncsiak.

Bár szívesen megnéztem volna a Brains fellépését, Szabó Balázs Bandája zenéjére még jobban vágytam. Amikor 2010-ben kimentem külföldre, akkor az ő dalaik nagyon sokat segítettek abban, hogy átvészeljem a nehezebb időket. Lenyűgöző, ahogy a rockzenei elemeket ötvözik a népzenével, a vonóshangszerekkel játszott dallamok pedig teljesen elvarázsolnak. A csúcsot nekem a Bájoló jelentette - Radnóti miatt is. Szóval élmény volt őket hallgatni.

Szabó Balázs Bandája másfél órás koncertje után aztán rohantunk ismét a Nagyszínpadhoz, ahol a Tankcsapda zúzott. Nélkülük nincs is Magyarországon fesztivál, ők jelentik ma már az állandóságot. Utánuk belehallgattunk az Anima Sound Systembe (túl hangos volt), a Magashegyi Undergroundba (Szeplős váll), majd pár percig álltunk a Queen of The Stone Age koncertjén is, de végül Majka, Curtis és BLR lett a nyerő. Számomra meglepően jó koncertet adtak, természetesen a csúcspont a Belehalok volt, ami előtt Majka nem felejtette el elmondani - de megígérte, hogy most már utoljára -, hogy több, mint 20 millióan nézték meg a YouTube-on a dalhoz készült videót. Már nem sok hiányzik a 21 millióhoz, szóval nézzétek meg!

Majka után ide-oda rohangáltunk, két szám erejéig voltunk 30 Seconds To Mars koncertjén, majd belehallgattunk a Žagar munkásságába is, és elcsíptük Péterfy Bori & Love Band előadásának a végén a GDF SUEZ Színpadon. Utánuk a Bëlga lépett fel ugyanitt, s bár nem akartam menni a koncertjükre, végül is tök jó volt a régi klasszikusokat újra hallani, amik még az első főiskolás éveim alatt a mindennapi zenei betevőmet jelentették. 2002-ben épp a Bëlga volt az a banda, amely a következő követeléssel állt elő:

Yo, mit kíván a magyar nemzet?
Magyar nemzeti hip-hop rappet!
Mit kíván a magyar nemzet?
Hungaro-pannon-népi-nemzeti magyar rappet!

Az Index egy hónapja a következőket írta az Artisjus YouTube Toplistájával kapcsolatban: 

"Nem vagyunk mi hipszter nemzet, hiphop nemzet vagyunk!"

Na most akkor hogy is van ez? Végül is teljesült a Bëlga kívánsága, nem?

Egy, két, há és újra a Petőfi Színpad előtt álltunk a Bëlga után, ahol a Carbonfools játszott és mi épp a Birthdayre érkeztünk meg. Rengetegen voltak a koncerten, és itt meg is kell említenem a Petőfi Rádió Színpad nagy hátrányát. Igazából bárhol is álltam, semmit sem láttam a színpadból nagy tömeg esetén. Sem elől, sem hátul. Így miután a Carbonfools színpadi show-ját látni esélytelen volt, hamar visszamentünk a GDF Suez-hez, ahol az általam várva várt Borgore fellépése jött volna 1.30-kor. De mint kiderült, előtte egy órás bemelegítés várt ránk így mire az izraeli DJ a színpadra lépett, a közönség már az elektronikus zene bővületébe került. Amit Borgore művelt, az a csúcsok csúcsa volt számomra a VOLT Fesztivál 5 napja alatt. Tényleg úgy rakta össze a Dj-setjét hogy nagyon belekezdett, de amikor azt gondolta az ember, hogy ezt már nem tudja fokozni, akkor mégis tudta. Másfél óra a dupstep-mennyországban, nem tudom ezt jobban leírni :)! A VOLT-os fellépésről nincsenek jó minőségű videók, de valahogy így képzeljétek el :)!

Szóval egy olyan buliról, amin ha nem akartál, akkor is ugráltál (de miért ne akartál volna?!), fülig érő vigyorral indultam el hajnali 5-kor a vasútállomásra, hogy aztán abszolváljam azt a bizonyos államvizsgát...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ginandjuice.blog.hu/api/trackback/id/tr385397712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása